اطلاعات دیدار از موزه
روزهای بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه ساعت بازدید: شش ماه اول سال 10 تا 18
شش ماه دوم سال 9 تا 17 تعطیلات: جمعه و شنبه و ایام تعطیلات رسمی
بهاي بليط: ۲۵۰۰ تومان
در آغاز کلمه بود و کلمه رمزآگینترین تصویر انتزاعی انسان شد. کلمه، نیاز بود، احساس بود، قانون بود و کلام مقدس. کلمه آواز شد و پرواز، قرائت شد و کتابت. کلمه بر آسمان شد و بر زمین نشست و آمال و آلام انسانها را باز گفت… در آغاز کلمه بود اما امروز نیز همچنان کلمهست. اکنون که صفحات الکترونیکی جای خود را به کاغذ دادهاند حتی کلمه کلمهست و حامل رازها و نیازهای امروز انسان… کلمه تصویر بود اما با هنر در آمیخت و زیبا شد. خوش شد و خوشنویسی. با فن در آمیخت و فونت شد. با گرافیک در آمیخت و شد تایپوگرافی. و تایپوگرافی زبان رمزآمیز، نو، انتزاعی و بیانگر طراحانی شد که نوشته، فریاد بلندشان نبود و تصویر نیز صیدی در خور کمندشان. تایپوگرافی پلی شد بین ادبیات نوشتاری و روایت دیداری. در آغاز تایپوگرافی بود اما نه چنان که امروز. در آغاز و در دورههای پس از آن خطاطان نوشته را تصویری نگاشتند و امروز طراحان گرافیک، تصویر را نگارش میکنند. در دنیای امروز تایپوگرافی معانی بسیاری یافته است و صورتهای بسیار… در آغاز تلاش بود و تلاش تا انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که با کوششهای تنی چند از استادان دل سوختهی این هنر که از سال ۱۳۵۵ آغاز شده بود، پس از فراز و فرودهایی در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسید و اکنون با بیش از هزار و سیصد عضو با فعالیتهای گوناگونی در حیطهی پژوهش، آموزش، برگزاری نمایشگاههای تخصصی گرافیک و توجه به حقوق حرفهای و تامین بخشی از رفاه اعضای خود، یکی از تواناترین انجمنهای هنری کشور است… در آغاز، موزهی گرافیک ایران نیز به عنوان بخشی از این انجمن، گنجینهای از فرهنگ ملتی را در نهانخانهی خود دارد که با لطف سازمان زیباسازی شهر تهران در زمستان ۱۳۹۳ خورشیدی صاحب مکانی شد در باغ اناری تهرانپارس. عمارت ارباب هرمز. این دومین نمایشگاهی است که در این عمارت تاریخی برپا میشود. اما شمشمین نمایشگاه از نمایشگاههای ادواری موزهی گرافیک محسوب میشود… این نمایشگاه بازتابیست از آنچه در گرافیک معاصر ایران با نام تایپوگرافی جریان دارد. جریانی که ریشه در نوشتار کهن دارد اما نو است. جریانی در آثار طراحان هم عصر Late modern در ایران آغازی دوباره داشت و با کوشش طراحان هم عصر New wave شکوفا شد و سپس به بار نشست و هنوز هم کلمه، کلمه است و تصویر نیز کلمه است… فرزاد ادیبی / آخرین روز از اولین ماه سال هزارو سیصد و نود و چهار خورشیدی
نمایشگاه در آغاز کلمه بود موزه گرافیک ایراننمایشگاه در آغاز کلمه بود موزه گرافیک ایراننمایشگاه در آغاز کلمه بود موزه گرافیک ایراننمایشگاه در آغاز کلمه بود موزه گرافیک ایران
فرزاد ادیبی طراحی( اولین جشنواره و همایشطراحی دکتر سندوزی) پوستر ۱۳۸۵ خورشیدی افست ابعاد: ۱۰۰× ۷۰سانتی¬مترمصطفی اسداللهی هفته¬ی کتاب پوستر ۱۳۷۶ خورشیدی افست ابعاد: ۷۰× ۵۰سانتی¬متر شماره موزه: P1433مهران زمانی نمایش (چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی- تهران) پوستر ۱۳۸۸ خورشیدی افست ابعاد: ۱۰۰× ۷۰سانتی¬متر شماره موزه: P4303مهدی سعیدی چهاردهمین جشنواره موسیقی ذکر و ذاکرین پوستر ۱۳۸۳ خورشیدی افست ابعاد: ۹۱× ۶۹ سانتی¬متر شماره موزه: P4302رضا عابدینی سلسله جلسات بررسی طراحی گرافیک ایران حروف و طراحی حروف فارسی پوستر ۱۳۸۲ خورشیدی افست ابعاد: ۱۰۰× ۷۰ سانتی¬متر شماره موزه: P32
نظرات بسته شده است